Hetty Site

De Fokker 497- 2

Dan volgt de ontknoping als Frits antwoordt:

[i]De 497 is vlgs de rapporten in IV-1927 afgeschreven. Het toestel is later opgebouwd als C.I Lynx. Tenminste: er is niet vermeld of de originele 497 werd opgebouwd of de registratie hergebruikt. Voor dat laatste is een argument. Na de serie C.I (485-549) volgde direct de serie C.IV (550-580). Een nieuwe C.I zou dan boven 580 moeten worden genummerd. De nummers 581-589 zijn nooit gebruikt. De C.VI begon bij 590.
De fotoserie is van de noodlanding op 29 sept. 1931. Het vliegtuig is geborgen met hulp van de Pontonniers uit Dordrecht.
De 497 is op 29 maart 1938 afgevoerd. Op die datum werden de D.VII en C.I afgevoerd.
Groeten
Frits [/i]

Achter op de foto had Hendrik Jan geschreven:

[i]Op deze foto kun je zien dat we bezig zijn het vliegtuig weer op zijn poten te zetten. Je kunt het touw zien dat aan de staart bevestigd is.

This are pictures from 1931 when our dad Hendrik Jan had to join the army and when they had to reset this air plane who had landed upside down. Hendrik Jan wrote on the backside of this picture that you can see the rope that has been fixed at the tail.[/i]