Hetty Site

Het licht….

‘Ineens zag ik het licht’. Wim telefoneert met onze vaste shop voor elektronische apparatuur, Expert. We hebben sinds kort een nieuwe HD recorder. Met de vorige, ook nieuwe, konden we niet opnemen en zoals het hoort als je garantie hebt kregen we een splinternieuwe. Ons mannetje kwam hem brengen en deed voor hoe je op kunt nemen. Wim blij… dus ik ook blij. Dat was net voor we naar de USA vertrokken. Nu we terug zijn wilde Wim zijn voor altijd favoriete ‘De kanonnen van Navarone’ opnemen. Hij heeft die film al tig keer gezien, maar toch…. En…. natuurlijk lukt het opnieuw niet om dat ding aan de praat te krijgen. Ergerlijk werd het voor hem…. Wat zeg ik… onuitstaanbaar!
Dus… opnieuw Expert gebeld en ons manneke zal a.s. dinsdag langskomen, maar gisteravond.. ineens.. hoor ik: ’Ik heb het… hij doet het… ik weet alleen niet meer wàt ik deed’. Intussen is hij er achter dat je een ander kanaal moet instellen. Vanmorgen dus dat korte gesprekje: ’Ineens zag ik het licht, maar nu is er een nieuw probleem. De Senseo zei: [i]knap[/i] tijdens het schoonmaken en een super klein veertje met een nog kleiner wit balletje rolden over de keukenvloer’. Die mogen we ook langs brengen. ‘Nee we hebben geen garantiebewijs nodig, want dat staat hier in de computer’. Toch makkelijk zo’n eigen vast adresje met z’n alwetende mannetjes.

[i]‘And at once I saw the light’. Wim is speaking with our own shop for electronics Expert. Since a few month we have a brandnew HD recorder. The last, also new one, we weren’t able to record and, as it has to be with garantee, we’ve got this new one. Our man came and explained how to use it. Wim very happy… me too happy! That happened just before we left for the USA. Now we are back and Wim would like to record his famous and very beloved film ‘The guns of Navarone’. He’ve seen this film so often, but… And guess what? Again he cannot record with this brandnew recorder. Terrible.. awful…
So he phoned Expert again and they promised to come next Tuesday, but yesterday evening… at once I heard: ’I know… I have found out… it’s just I do not know whàt I’ve done.’
This morning he knows he had to change a channel. So that’s about that short phone call:’At once I saw the light, but we’ve a new problem with our Senseo coffeemaker. A very small and an even smaller white ball fell down on the kitchenfloor’. And again… we can bring it along. ‘No you do not need to show that garantee leaflet, while it’s all in our computer’. So good to have your own adress with their very clever handy men.[/i]