Hetty Site

Weblog1

Blote voeten

Hot Water Beach Dat moet wel een Nw Zeelander of Australier zijn! Op blote voeten loopt een jonge man door het scherpe grind naar het toiletgebouw. Karen vertelde laatst dat hier veel kinderen het liefst op blote voeten lopen. Van

Op naar Rotorua

Speciaal voor Jans. "Ik holle ok niet zo van lopen", zei Ben gistermorgen. Hij nam Annie en mij mee in de camper naar de Driving Creeck Railway.Riet wel! Alleen toen ze later terug kwam had ze arm en been behoorlijk

Het treintje

Och…laten we dat ook maar doen, dachten we: een ritje met een treintje, 2,7km lang door de bergen. Maar leuk dat het was en spannend wanneer je weer in zo’n diepte keek. Een in 27 jaar gebouwde rails temidden van

Coromandel

Coromandel schiereiland Met het zicht op de Sky Tower verlaten we Auckland met voorspellingen van storm en hagel. En dat hebben we geweten!"Dat hebben we weer overleefd", zegt Bets bij de eerste koffiestop.Dan is het opeens weer stralend weer wanneer

Robin en Eva

Hier worden de roggen gevoerd Hallo Robin en Eva,Het is weer woensdagmiddag en jullie hebben je vast wel vermaakt. We missen jullie wel een beetje, maar het is hier vreselijk mooi! We brengen vast wel iets voor jullie mee. Bedankt

Auckland, City of Sails

De ring van Wim is terug. De man van United Campervan, die hier nog wat te klussen had, kreeg hem mee op de naam “Willem”. Opnieuw een prachtige dag: de Auckland-excursie! Onze nederlandssprekende gids Karen vertelde ons over Auckland waar

No nonsense!

Prachtige uitzichten aan de westkust Nieuw Zeeland heeft veel Engelse invloeden, maar maakt toch op plaatsen een wat nonchalante indruk, vooral in armere gebieden waar veel Maori’s wonen. We zagen onderweg een piepklein caravannetje, zo’n Wilk als die Ben en

Paihaia – Takapuna

12 -11Vandaag was een geweldige dag!Van Paihaia, waar in 1823 het eerste gemengde huwelijk gesloten werd tussen een Maori meisje en een Engelse smid, weer via de westkust naar Takapuna (Auckland). Er waren onderweg prachtige vergezichten aan zee, machtige Kauribomen.

Alleen rozegeur?

Karen onze gids in Auckland Ik kan jullie verzekeren dat een vakantie als deze ook veel onverwacht energievretende zaken op kan leveren!Op Singapore Airport ontdekken we een beetje laat dat daar ook internet is. Beneden is alles vol… dus wij

Aardbeving

Nee Gerhard, wij hebben niets gevoeld van een aardbeving, maar toen we dinsdag op het vliegveld aankwamen hadden een paar mede reizigers die daar op ons wachtten wel een lichte beving gevoeld die morgen. Zaterdag, gisteren dus, hebben we niets

Cape Reinga

"Je moet er wel wat voor over hebben!" Om 6 uur liep het mobieltje af, want om kwart over 7 komt de bus al. Deze dag zullen we meer dan 500 km afleggen. De jonge gids/ chauffeur brengt ons via

Spring is in the air

"Wat zijn jullie geluksvogels", zegt Frans, onze reisleider. We zijn net aangekomen op Hararufalls Resort " Panorama",we mochten een nummer trekken uit de emmer,want deze camping heeft inderdaad mooie en héééle mooie plekken aan het water……Wim trekt 98…..een hele mooie

Auckland

Ik moest echt wel even aan Anda denken toen we na het inslaan van onze fourage met onze camper door het drukke verkeer van Auckland naar de eerste camping reden. Anda had nl al voorspeld dat het eerste stuk nou

Op naar Nieuw Zeeland

Foto: Met Mike in the Orchid Garden. Dan is het zover. Na de boottocht door de haven van Singapore gaan we gelijk door naar het vliegveld. Mike vertelt tussendoor nog van alles. Je hebt nog nooit zoveel bloemen bij elkaar

Doeiiii

“Doeiiii”, zei onze massagebaas, toen we afscheid namen. Onze laatste ochtend hier in Singapore gingen we nog even naar ons Aziatisch winkelcentrum. We hadden Bets en Martien nl verslag gedaan van ons reflex-shiatsu-massage avontuur en daar hadden zij ook wel