Hetty Site

Weblog1

Het Alhambra 3

‘Ze hebt hier gien behang neudig’, zei Joke terwijl we de wanden van de verschillende vertrekken bewonderen. Heel veel versieringen die betekenissen hadden waren te zien. Elke muur zat vol beschrijvingen.

Het Alhambra 2

Deze Washington Irving zorgde zo voor de redding van het Alhambra en werd het in 1900 een monument.We hebben intussen de hoogste berg van deze Siërra Nevada bewonderd waar nu de sneeuw nog op ligt, 3400 m hoog, een mooi

Het Alhambra

Onderweg had Sabine in de vier talen ons al verteld over het ontstaan van het oorspronkelijk Moorse paleis en omgeving.Na de invasie van de Moren in 711 kwamen die niet verder. De Fransen joegen ze weer terug naar Spanje en

Granada

Na een zeer vroeg ontbijt om 6.30 staan we om 7 uur klaar om de bus naar Granada in te gaan. Tot Malaga werd die bus telkens gevuld bij andere hotels, maar toen ging het dan toch naar Granada. Al

Mark

Van harte gefeliciteerd, Mark.Een groet vanuit Andalusië,Wim, Hetty, Johan en Joke

Rondstruinen

‘Water is veur de vissen’, zei Johan vanmiddag al bij de lunch. Daar krijgen we standaard een grote fles water en een fles wijn op tafel. Voor hem geen water. Maar na de wandeling naar boven komen we tegelijk bij

En weer……

We nemen de kans waar en gaan opnieuw een middag naar Mijas, maar nu op eigen gelegenheid. Dat wil zeggen: met openbaar vervoer. Johan en Joke willen de klimtocht naar een kapelletje aangaan en wij… Wij vermaken ons wel in

Fuengirola

Even een ochtend op de boulevard. De jongens met de horloges, tassen en zonnebrillen zijn al langs geweest. Lekker weer!

Mijas 4

Ik kan het niet laten bij het zien van deze ezels, even een foto. De man erbij zei wat in het Spaans wat ik niet begreep. Ik dacht eigenlijk dat hij zoiets vroeg of we nog op een ezel wilden,

Mijas 3

En vanzelf ook even eentje van onze reisgenoten. We hebben trouwens al kennisgemaakt met een net gepensioneerd bakker uit Saasveld, Twente. Zij reisden tegelijk met ons mee naar dit hotel. Dat voelt vertrouwd want alle zes spreken we dezelfde taal.

Mijas 2

We beginnen te wennen aan de grote ommekeer, zowel van temperatuur als van omgeving en cultuur. We beginnen maar eens aan de koffie in een aardig tentje en gaan daarna de bochtige en steile straatjes door. En ja…. Dan moet

Mijas

Prachtig uitzicht vanuit het witte dorpje Mijas hoger in de bergen. Vanmorgen na het royale ontbijt moesten we natuurlijk eerst de boulevard verkennen. Hotel Las Palmeras ligt aan de haven en de boulevard was druk belopen op deze zondagmorgen, vooral

Las Palmeras

Het was even volhouden maar dan heb je ook wat. Hotel Las Palmeras In Fuengirola heeft ons verrast. Een uitzicht vanmorgen was geweldig. Wim zag om 8 uur de zo’n opgaan boven de Middellandse Zee. De vlucht was goed en

Rotterdam

‘ Rotterdam met een hoofdletter rrrrr’, zei de Rrrotterdamse dame van dit restaurantje op vliegveld Zestienhoven. We zitten hier lekker aan de koffie. ‘Kiek daor zit de mobiele brigade’, merkt Johan fijntjes op terwijl hij naar ons drieën kijkt. Allemaal