Hetty Site

Weblog1

De Sound

Maar dan zijn we er…De Milford Sound ligt in al zijn glorie voor ons.De boot vertrekt al gauw en we krijgen een lunchbuffet. Opnieuw zijn de Koreanen en Japanners ons voor. En die kunnen er wat van… van vol stapelen

De watervallen

Eigenlijk is de Milford Sound een fjord, lang geleden gevormd door gletsjers. Er zijn er 14 hier en 3 er van zijn open en kun je bezoeken, waarvan de Milford Sound er één is.We zien onderweg vele watervallen o.a. de

The only good possem…

Eén van de watervallen “Oooh wat een lupinen”! Er gaat een zucht van bewondering door de bus…ja vooral bij de vrouwen! Nick belooft op de terugweg even te stoppen. Nu stoppen we bij een plek waar normaal veel Kea’s zijn,

De Milford Sound

foto: Het Mirror Lake 7- 12- 07 De Milford Sound “No, I’m not Prince Albert of Monaco!. My name is Nick and I’m from Ireland. Hij is een echte lookelike van Albert. Vijf jaar geleden kwam hij naar Nw Zeeland

Naar Te Anau

6-12-07De rit vandaag naar Te Anau was niet lang- 173 km. We komen nu meer in een Sheep Country. Er zijn natuurlijk ook wel veel koeien, maar meer schapen dan hiervoor. Wat we ook meer gaan zien zijn Deer Farms:

De Schapenfarm

5-12-07 Na de ontspannen morgen gaan we vanmiddag met de stoomboot naar de overkant van het meer naar een schapenfarm. Gek dat je wanneer je de stoomfluit hoort stiekem verwacht dat er toch misschien wel één Zwarte Piet aan boord

Met de kabelbaan naar boven!

Het uitzicht van boven af! Deze middag zijn Riet en ik onze mannen misgelopen. We zouden Queenstown in gaan, maar raakten elkaar gelijk in het begin al kwijt omdat we een andere weg namen. Je mag 3 x raden wie

De Bruidsvlucht

Riet wilde even op de foto! “Where are you from?”en “I recognize your language”.Eén van de meisjes die ook mee deed met de Maori Show en ook de kassa èn het café bemand hekende onze taal. Gisteren was net de

Kiwi en Bird Centre

We zijn nog niet op de kiwi’s uitgekeken. Vlakbij de camping is een Kiwi- en Bird Centre. Samen met Frans, Rietje en Ben en Riet zien we de kiwi met z’n lange snavel snuffelend in het donker naar voedsel zoeken

Op weg naar Queenstown

4- 12 “Verdikkeme, d’r hef t- er mien toch weer ene te pakken!” Wat een wonder! Wim loopt er weer uitdagend bij: slechts korte broek, hoed en slippers. Ik kijk eens om me heen en zie opvallend veel lange broeken

Happy Hour Wanaka

Hier zitten we nog aan het meer.Natuurlijk met Ben en Riet. Het Happy Hour , glas en stoel meebrengen, is om 5 uur. Na de boodschappen en het internetten hebben we met Ben en Riet heerlijk aan het strand van

Naar Wanaka

Vandaag was het net of we bij iedere bocht een bladzij van een prachtige natuurkalender omsloegen. Wat een natuur!Vanuit Franz Josef ging de rit van 292 km naar Wanaka dwars door bergen met besneeuwde toppen en langs een prachtige kust

Franz Jozef

30-11 Hier wordt ons alles uitgelegd. Lia bekijkt het van een afstandje. “Nee, ik ga niet mee.Ik maak wel wat foto’s van jullie”. Franz Josef is een leuk toeristenplaatsje. Terwijl een aantal van onze groep zich per helicopter naar de