Hetty Site

Weblog1

You are very lucky today

Wijn proeven “You are very lucky today”, zegt dan onze gids. De invalchauffeur van Gannet Tours van die morgen is gelijk één van de eigenaren van de onderneming. Hij nodigt ons uit op zijn Homestead, een landgoed met prachtig uitzicht,

De Jan van Genten

22-11Het was werkelijk een topdag gisteren! We hadden een excursie naar Cape Kidnappers en de Jan van Gentenkolonie.De tocht er naar toe gebeurde met smalle bussen met hele grote wielen. Onderweg moesten we wel een paar keer de ogen dicht

Napier 2

Riet en Marijke nemen Dick onder handen. Op 3 februari 1931 werd Napier bijna helemaal verwoest door een aardbeving met een kracht van 7,8 op de schaal van Richter. Later werd het weer opgebouwd in de toen populaire Art Deco

Het verhaal van Cape Kidnappers

Voor Eva en Robin en alle andere “kinderen”. “Land in zicht”, roept de matroos vanuit het kraaiennest boven in de mast van het schip. Kapitein Cook is al weer een hele tijd op zee met zijn schepen. Hij denkt….. :

Napier

21-11 Hier zitten we dan aan ons “Oostelijk Thuisfront”. Toevallig kwamen we naast Ben en Riet te staan. We hebben een picknicktafel gescoord en praten de reis van vandaag door. We rijden niet samen, maar tussendoor trekken we veel met

De Thuiszorg

Dick (ja deze) en Dick (hier nog met haar) “Ik denk dat ik weet wat jij gaat halen”, zegt Wim tegen Dick die met z’n glas richting camper loopt. We gaan barbecuen. “Nou?”, zegt die. “Een groter glas!”Dan is Dick

Electra

Dan start de zoektocht naar het Visitors Centre van de geothermische electriciteitscentrale van Wairakei. We bekijken een video om te zien hoe hier met behulp van het hete water dat hier overal uit de grond komt electriciteit wordt opgewekt, dat

Weg van het gebubbel

En dan nu weg van het gebubbel en de aparte lucht..zeg maar stank….. bij Rotorua! Vandaag hoeven we maar een afstand van 108 km af te leggen naar Lake Taupo.Lake Taupo is het grootste meer van Nieuw Zeeland en is

De pukeko

De pukeko’s waren hier rustig aan het eten. Het is een bijzonder arme omgeving en de begroeiing blijft laag. Mooi vogeltje…net zo groot als een waterhoentje

Kraters, bronnen en geysers

Onze gids Frans had vanmiddag weer iets leuks georganiseerd! We gingen samen in een aantal campers naar Waimangu om daar in de omgeving van allemaal dampende kraters en warmwaterbronnen te wandelen. En het aardige was: Je kon met de bus

Hangi

Vanavond een duik in de Maoriecultuur. We maken een echte Hangi mee, met zang en dans, een begroetingsceremonie, een tocht in het donker langs bijzondere bomen, bronnen, glimwormen enz.Eduard was door ons aangewezen als Chief en hij werd begroet door

Agridome!

Zaterdag….een vrije dag.Er is genoeg te doen. We overleggen met Ben en Riet om samen wat te ondernemen.Het wordt een kijkje in de stad…prachtige gebouwen -veel Engelse invloeden- ! Badhuizen…en overal die stomende modderpoelen en geysers.En dan…. het Agridome, mijn

Man…man….

Man..man, wat kan 305 km lang zijn als je daarvan minstens 250 km in bochten stijgend of dalend af moet leggen!Dan komen we ook nog bij de hot water Beach, waar het helaas vloed is en er weinig in te